سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۶:۴۲

کشتی حامل نفت کردستان در ‌‌آب‌های مالت دیده شد

باشگاه خبری فراساحل: کشتی نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق که آخرین بار در ‌‌آب‌های کانادا رؤیت شده بود، در ‌‌آب‌های مالت دیده شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل بر اساس اطلاعات سامانه ردیابی کشتی رویترز، کشتی نفتکش Neverland  که حامل نفت اقلیم کردستان عراق است و برای آخرین بار در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۹ تیر ۱۳۹۶) در آب‎های کانادا دیده شده و سپس از صفحه رادار محو شده بود، روز جمعه در ‌‌آب‌های مالت دیده شد. این کشتی نفتکش روانه سواحل شرقی کانادا بود تا در پایان ماه ژوئن محموله نفتی اقلیم کردستان عراق را به مشتری کانادایی خود تحویل دهد، اما با درخواست دولت عراق، دادگاه فدرال کانادا دستور توقیف محموله را صادر کرد.

دولت عراق ادعا می‌کند که این محموله نفتی غیر قانونی توسط اقلیم کردستان عراق (KRG) به شرکت Vitol فروخته شده است. دولت عراق علاوه بر درخواست توقیف محموله، از شرکت Vitol و دو شرکت زیرمجموعه اش نیز شکایت کرده و درخواست غرامت ۳۲.۵ میلیون دلاری کرده است. سامانه‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهند که نفتکش یاد شده در ‌‌آب‌های مالت خالی از محموله است. شرکت Vitol که بزرگترین بازرگان مستقل نفتی جهان است تاکنون دراین‌باره اظهارنظر نکرده است. بغداد و KRG مدت‌هاست که بر سر حق صادرات و بازاریابی نفت اقلیم خودمختار کردستان عراق با یکدیگر مناقشه دارند. اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۲ میلادی صادرات نفت را در مقیاس کوچک به ترکیه آغاز کرد و بعدها با ساخت یک خط لوله به بنادر ترکیه توانست در سال ۲۰۱۴ ظرفیت صادراتی خود را به یک میلیون بشکه در روز برساند.



  کد خبر : 4102
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :